Thursday, November 24, 2011

Barangan Elektrik Berjenama Masa kini Kurang Berkualiti??

Sekarang ini banyak peralatan elektrik yang dibeli kurang berkualiti. penat lah kalau setahun asyik bertukar ganti

Ingat dulu mesin basuh, peti ais, tv, kipas semuanya jenama NATIONAL.. . Kebanyankkannya lebih 10tahun guna baru lah bertukar ganti. Sekarang sejak jenama ini dah xada n diambil alih oleh panasonic seakan gah pada nama saja tp kualiti x hebat pun spt NATIONAL.

Bukan apa mesin basuh br setahun lebih guna dah x berapa ok...2-3 kali kene keringkan baju balik kalau tak menitik2 lah air...dahlah menaikkan bil elektrik bila duk spin 2-3 kali...


Camtu jugak walkman keluaran panasonic..tak tahan jugak...pakai sekejap kene baiki..pastu rosak balik xleh guna terus...malas nak layan terus campak...dah la mahal...

Ni TV kat rumah br je brp tahun ..sudahnya payah nk dpt siaran yg betul2 jelas...ada yg cakap gangguan sbb sebab terlalu ramai org pakai ASTRO so bg yg x guna ASTRO akan mengalami gangguan siaran...
Tp ntahla xkn sbb tu kot...skrg ni bukan siaran je x jelas..kalau x dpt siaran bunyinya amat membingitkan telinga..sampai tahap rs dh xnk guna tv langsung..yg ni jenama TOSHIBA kata jurujual ianya bagus..

Jurujual semuanya bagus kata diorg maklumlah bab2 nk lariskan brgn n dpt komisen..

Ntahlah.............

0 comments:

Post a Comment

komen sikit